Wyróżnienie Ceneo 2015
 
Selen -wsparcie przed grypą

Obawiasz się grypy?

Selen z cynkiem stanowi przydatną ochronę

Każdego roku spędzamy wiele dni, a nawet tygodni w łóżku z powodu przeziębienia i grypy, ale czy wiesz, że codzienna suplementacja selenu i cynku może wspomóc Twoją odporności?


 

Trwa sezon na przeziębienia i wielu ludzi szczepi się przeciwko grypie, aby zmniejszyć ryzyko zachorowania, ale czy wiesz, że możesz wzmocnić swój układ odpornościowy dzięki suplementacji selenem? Selen jest pierwiastkiem śladowym przyjmowanym z dietą, ale zwiększając jego dzienne spożycie poprzez przyjmowanie suplementu można faktycznie wzmocnić naturalną odporność organizmu na infekcje wirusowe. W organizmie Selen stymuluje między innymi produkcję komórek typu t, białych krwinek, które aktywnie uczestniczą w niszczeniu atakujących wirusów.

 

Cynk na przeziębienia

Cynk, inny ważny pierwiastek śladowy zapewnia wzmocnienie tego efektu. Badania przeprowadzone z udziałem pacjentów przeziębionych wykazały, że suplementacja cynku jest korzystna. Niedawno kanadyjscy badacze zebrali dane z 17. badań naukowych, w których ogółem wzięło udział 2121. wolontariuszy. Naukowcy stwierdzili, że u osób, które przyjmowały suplementy cynku, przeziębienie trwało krócej niż u osób, które nie uzupełniały tego pierwiastka.

Obserwacje te zostały poparte przez między innymi badanie przeprowadzone w Finlandii w którym wykazano, że wysokie dawki cynku (nie dawki niskie) mogą spowodować skrócenie czasu trwania przeziębienia o ponad 40%. Wyniki oparto na podstawie 13. badań klinicznych kontrolowanych placebo.

 

Zapobieganie mutacji wirusów

Wracając do selenu, inną wysoce użyteczną właściwością tego składnika odżywczego jest jego zdolność do zapobiegania mutowaniu wirusów grypy (i wirusów innych typów). Wirus może się replikować, a jego szczególna zdolność do inwazji polega na tym, że zaatakowana komórka, jej organelle i metabolizm, zostają w rzeczywistości przekształcone w "fabrykę" produkującą wirusy. Co gorsze, wirus może zmieniać swój kod genetyczny (mutować) i przyjmować postać nieznaną dla układu odpornościowego organizmu. W takiej sytuacji wirus zawsze jest o krok przed każdą szczepionką, jednak selen zapobiega tym mutacjom i dlatego ma zasadnicze znaczenie dla zachowania kontroli nad wirusami.

 

Ile potrzebuję?

Ludzie często zastanawiają się, czy przyjmują odpowiednią ilość selenu i cynku i jakie ilości tych składników powinni przyjmować. Po przeprowadzeniu ostatnich badań naukowych nad selenem badacze zgadzają się, że przeciętny, zdrowy, dorosły człowiek potrzebuje około 100 mikrogramów selenu dziennie. Badania, w których suplementy selenu były podawane nie tylko w celu zapobiegania przeziębieniom i infekcjom wirusowym, ale również w innych celach, efekt korzystny wykazywały dawki 200 mikrogramów, a nawet większe. Wraz z cynkiem, dawka dzienna w zakresie 15-30 mg wydaje się być wystarczająca.

Dobrym pomysłem może być włączenie witamin A, B6, C i E, które są częścią tzw. "sieci antyoksydacyjnej".

 

  • drożdże wzbogacone w selen organiczny charakteryzują się najlepszą absorpcją dla organizmu, są zatem najlepszym źródłem w suplementacji

  • razem z cynkiem w postaci glukonianu cynku, który zapewnia najlepszy efekt

  • wiele kobiet stwierdza, że selen w połączeniu z cynkiem ma korzystny wpływ na ich skórę, włosy i paznokcie

 

BIO-SELEN + CYNK 60 tabletek

Regulamin  |  Dostawa i płatności  |  Polityka prywatnoœci  |  Prawo do odstąpienia od umowy

Drogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosujemy pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczšcych cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies.

[zamknij]