Tej firmy zdecydowanie nie trzeba nikomu przedstawiać – jest tak popularna, że znają ją ludzie na całym świecie. Bogata historia amerykańskiego przedsiębiorstwa rozpoczyna się na samym początku XIX wieku, a konkretnie w roku 1806, kiedy to angielski imigrant, William Colgate, założył w Nowym Jorku skromny biznes oferujący świeczki i mydła. Obecnie, po ponad 200 latach nieustannego rozwoju w duchu niezmiennych wartości, Colgate Palmolive przeistoczyło się w prawdziwie globalne przedsiębiorstwo oferujące setkom milionów klientów na całym świecie swoje wysokiej jakości wyroby.
Profil działalności firmy Colgate obejmuje produkcję, dystrybucję i dostarczanie artykułów gospodarstwa domowego, ochrony zdrowia oraz produktów do higieny osobistej. Mało znany jest fakt, że przedsiębiorstwo posiada też własną markę artykułów weterynaryjnych o nazwie "Hill's Pet Nutrition". Jednak markę Colgate kojarzymy głównie z produktami do higieny osobistej, a szczególnie pastami do zębów. Pierwsza aromatyczna pasta do zębów Colgate została wprowadzona na rynek w 1873 roku i była sprzedawana w słoikach. Dopiero ponad 20 lat później, w roku 1896, światło dzienne ujrzała pierwsza pasta w tubce o nazwie Colgate Ribbon Dental Cream wynaleziona przez dentystę Washingtona Sheffielda.
W 1928 roku firmę Colgate odkupiło prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo produkujące mydło z oleju palmowego i oliwy z oliwek o nazwie Palmolive. Od tamtej pory działa aż po dziś dzień pod nazwą Colgate-Palmolive, a mydła tej marki są znane powszechnie w krajach na całym świecie. Obecnie firma jest producentem globalnych marek takich jak m.in. Colgate, Speed Stick, Lady Speed Stick, Palmolive, Ajax, Softsoap i Hill's Pet Nutrition, sprzedawanych w ponad 200 krajach. Konsumenci na całym świecie ufają tym doskonale znanym markom, przyzwyczajeni do najwyższej jakości i skuteczności.
Ponad dwieście lat sukcesów firma zawdzięcza przywiązaniu do swoich trzech podstawowych wartości, jakimi są: troska, światowa współpraca oraz nieustanne doskonalenie. Ich odzwierciedlenie widoczne jest nie tylko w jakości produktów i reputacji przedsiębiorstwa, ale też w oddaniu się służbie społecznościom, wśród których prowadzi działalność. Najważniejszym celem firmy Colgate-Palmolive jest ciągłe polepszanie jakości życia swoich klientów poprzez rozwijanie nowoczesnej technologii i wytwarzanie coraz lepszych produktów konsumenckich.