Pierre Fabre to specyficzna firma, jest bowiem w większości własnością uznanej przez rząd fundacji interesu publicznego. Fundacja ta, na mocy dekretu z 6 kwietnia 1999 roku jest właścicielem około 86% kapitału zakładowego Pierre Fabre S.A. Pozostała część akcji spółki należy do pracowników firmy (8,5%), zaś ostatnie 5,5% to akcje własne spółki Pierre Fabre.
Powstanie przedsiębiorstwa datuje się na 1951 rok – wówczas bowiem, z inicjatywy botanika i farmaceuty Pierre'a Fabre, powstała niewielka apteka we francuskim mieście Castres – kamień węgielny przyszłego sukcesu na skalę międzynarodową. Pierwszym triumfem francuskiego farmaceuty był sporządzony w małym laboratorium na zapleczu apteki preparat Cyclo 3 skutecznie wspomagający osoby cierpiące na zaburzenia żylne. Produkt powstał w 1959 roku i natychmiast odniósł wielki sukces. Niedługo potem, w roku 1962, na fali pierwszego sukcesu powstały Pierre Fabre Laboratories zajmujące się prowadzeniem badań oraz produkcją leków na receptę. W 1965 roku asortyment rozszerzony został o dermokosmetyki, w tym o szampon Klorane z rumiankiem. Lata 70 XX wieku to już historia ekspansji firmy na rynki zagraniczne – w 1970 roku powstała pierwsza spółka zależna marki Pierre Fabre zlokalizowana w Barcelonie, natomiast w roku 1979 francuska firma farmaceutyczna i kosmetyczna rozpoczęła współpracę z japońskim liderem rynku kosmetyków – Shiseido. Zdarzeniem ogromnej wagi było powstanie fundacji Pierre Fabre w 1999 roku, która zajmuje się wspieraniem najuboższych społeczeństw w zakresie dostępu do opieki zdrowotnej oraz wysokiej jakości leków na receptę.
Główne obszary działalności marki Pierre Fabre to wspomaganie leczenia nowotworów, chorób przewlekłych, codziennych dolegliwości, a także pielęgnacja skóry oraz włosów. Produkty francuskiej firmy inspirowane są w pełni naturą, dlatego podstawą działalności przedsiębiorstwa jest prowadzenie badań nad substancjami naturalnymi. Biorą w nich udział zarówno botanicy, agronomi, biolodzy, jak i farmaceuci, których wiedza uzupełnia się wzajemne. Badania nad terapeutycznym oraz dermokosmetycznym zastosowaniem substancji roślinnych trwają w firmie Pierre Fabre już od ponad 50 lat, zaś ogrom wiedzy zgromadzony w tym czasie umożliwił francuskiej marce stworzenie setek produktów naturalnych odznaczających się wysoką skutecznością – np. preparatów marki Permixon z palmy karłowatej, czy produktów takich znanych marek jak Ducray, Naturactive, Klorane, Rene Furterer, A-Derma czy EAU Thermale Avene.
Warto wspomnieć też o Fundacji Pierre Fabre, która istnieje już od ponad 20 lat. Jej główną misją jest zapewnienie najbiedniejszym populacjom lepszego dostępu do wysokiej jakości opieki zdrowotnej oraz leków na receptę. W tym celu grupa nawiązuje długotrwałe współprace z siecią lokalnych partnerów, w tym ze szpitalami, uniwersytetami oraz stowarzyszeniami pacjentów. Organizacja angażuje się ponadto w międzynarodowe działania mające na celu walkę z nierównościami gospodarczymi.
Osiągnięcia grupy Pierre Fabre są jak dotychczas imponujące: organizacja prowadzi ponad 30 aktywnych programów w 17 krajach, a także współpracuje z 97 ośrodkami opieki zdrowotnej oraz szpitalami zlokalizowanymi na terenie Afryki oraz Azji. Co więcej, przy wsparciu fundacji każdego roku ponad stu uczniów z Afryki i Azji zyskuje wykształcenie farmaceutyczne.