L'oreal to największa firma kosmetyczna na świecie, założona w odległym 1909 roku we Francji z inicjatywy francuskiego chemika niemieckiego pochodzenia – Eugene Paula Louisa Schuellera. Obecnie posiada siedzibę na przedmieściach Paryża, a konkretnie w gminie Clichy, Hauts-de-Seine. Przedsiębiorstwo działa na całym świecie, zatrudniając około 89 tysięcy pracowników w różnych zakątkach globu. Pozycję światowego lidera zbudowało produkując, rozwijając i sprzedając takie wyroby kosmetyczne jak preparaty do pielęgnacji skóry i włosów, makijażu, ochrony przeciwsłonecznej, farbowania i styliazacji włosów, a także perfumy i środki czyszczące. Dziś L'oreal to gigant na rynku kosmetycznym, najpotężniejsza firma w branży generująca roczne zyski rzędu 3,5 miliarda euro, jednak jej początki były raczej skromne, zaś droga prowadząca na sam szczyt – długa i kręta. Jej założyciel – Eugene Louis Schueller, opracował w 1909 roku formułę farby do włosów o nazwie oreale, którą sprzedawał początkowo paryskim fryzjerom. Dopiero 10 lat później, 31 lipca 1919 roku Schueller zarejestrował firmę, która stworzyła pierwsze podwaliny pod dzisiejszego tytana branży kosmetycznej; firma ta zajmowała się głównie farbowaniem włosów, zatrudniając zaledwie trzech chemików. Od samego początku budowana była w oparciu o te same zasady, którymi kieruje się obecnie, nie szczędząc pieniędzy na innowacje i badania w dziedzinie piękna. Dzięki temu z dekady na dekadę odnotowywała dynamiczny wzrost – już w 1950 roku zespół L'oreal liczył sobie 100 osób, do 1984 r. urósł do poziomu 1000 pracowników, natomiast dzisiaj, kiedy przedsiębiorstwo posiada zasięg ogólnoświatowy, w jego budowanie i rozwijanie zaangażowanych jest około 89 tysięcy ludzi. Może pochwalić się imponującym portfolio obejmującym ponad 500 marek, a także tysiące pojedynczych produktów, które dostępne są powszechnie na całym świecie w hiper i supermarketach, aptekach, punktach kosmetycznych, salonach fryzjerskich, perfumeriach i innych kanałach dystrybucji. Co więcej, produkty są bezustannie polepszane i rozwijane w sześciu firmowych obiektach badawczo-rozwojowych zlokalizowanych we Francji, USA, Japonii, Chinach oraz Indiach.
L'oreal od ponad stu lat poświęca się tylko jednemu zagadnieniu: pięknu. Jego misją jest dostarczanie wszystkim kobietom i mężczyznom na świecie najlepszych kosmetyków wyróżniających się pod względem innowacyjności, skuteczności, jakości oraz bezpieczeństwa stosowania. Za swoją działalność i wybitny wkład w rozwój rynku kosmetyków była wielokrotnie wyróżniana prestiżowymi tytułami. W 2014 roku znalazła się na 61 miejscu wśród 1200 najbardziej zaufanych marek w Indiach według raportu Brand Trust Report, zaś w 2008 roku zajęła pierwsze miejsce w konkursie organizowanym przez European Student Barometer na najlepszego europejskiego pracodawcę biznesowego.