Reckitt Benckiser Poland S.A. to polski oddział międzynarodowego brytyjskiego koncernu Reckitt Benckiser plc zajmującego się produkcją oraz promocją dóbr konsumpcyjnych w postaci środków higienicznych, leków oraz artykułów gospodarstwa domowego. Przedsiębiorstwo kojarzone jest z takimi znanymi i cenionymi na całym świecie markami produktów jak m.in. Vanish, Calgon, Durex, Cillit Bang, Air Wick, Strepsils, Nurofen, Woolite czy Clerasil. Polski oddział brytyjskiej marki - Reckitt Benckiser Poland S.A. - trudni się głównie produkcją oraz sprzedażą środków czystości, dostarczając na rodzimy rynek wysokiej jakości, cieszące się szerokim uznaniem wśród konsumentów wyroby takich znanych marek jak m.in. Perła, Vanish, Dosia, Bryza, Calgonit, Cillit, Woolite, Vitroclean, Veet, Quanto, Lovela, Wc Picker, Harpic, Tiret, Kop, Mr. Sheen. Reckitt Benckiser Poland S.A. działa na polskim rynku od 2002 roku jako spółka akcyjna, produkując swój asortyment w zakładach zlokalizowanych w Nowym Dworze Mazowieckim.
Reckitt Benckiser to dynamiczne i nowoczesne przedsiębiorstwo o międzynarodowym zasięgu i bogatej tradycji. Za datę powstania firmy oficjalnie uznaje się rok 1823 – Johann Benckiser rozpoczął wówczas działalność gospodarczą polegającą w głównej mierze na dostarczaniu zaopatrzenia dla przemysłu chemicznego. Jednak tak naprawdę korzenie długiej i fascynującej historii marki Reckitt Benckiser sięgają znacznie głębiej. W 1814 roku z inicjatywy Jeremiaha Colmana założona została firma Colman's zajmująca się przemiałem zbóż i gorczycy, która w 1938 roku połączyła się z przedsiębiorstwem Reckitt & Sons produkującym różnorodne artykuły gospodarstwa domowego, tworząc zrzeszenie o nazwie Reckitt & Coleman Ltd. Ostatnią fuzją, która zadecydowała o sukcesie marki i jej obecnym kształcie, było połączenie sił angielskiej firmy Reckitt & Coleman Ltd. z holenderskim przedsiębiorstwem Benckiser NV, do którego doszło w grudniu 1999 roku. Konsolidacja obu przedsiębiorstw poskutkowała obraniem nowej strategii - Reckitt Benckiser skupiło się w głównej mierze na swoich kluczowych markach, usprawniło łańcuch dostaw, a także wprowadziło na rynek innowacyjne produkty, zwiększając jednocześnie nacisk na kwestie marketingowe. W efekcie w 2008 roku firma zdołała "zawładnąć wyobraźnią konsumentów" i osiągnąć permanentny sukces. Produkty oferowane przez brytyjską markę Reckitt Benckiser znane i cenione są po dzień dzisiejszy na całym świecie, ciesząc się również szerokim uznaniem w branży.
Macierzysta firma spółki Reckitt Benckiser Poland S.A. dysponuje 41 zakładami produkcyjnymi, zaś jej wyroby sprzedawane są w 200 krajach na całym świecie. Międzynarodowy koncern zatrudnia około 40 tys. ludzi i może pochwalić się rocznym dochodem netto sięgającym 2,7 miliarda funtów. W 2008 roku firma znalazła się na 6 miejscu w rankingu European Business Week 50 publikowanym każdego roku przez magazyn "Bloomberg Businessweek" – ranking ten obejmuje wyłącznie firmy wchodzące w skład europejskiego indeksu S&P 350. Reckitt Benckiser zyskała uznanie i osiągnęła sukces, oferując proste i innowacyjne produkty ułatwiające codzienne życie, a także poprawiające zdrowie. Polski oddział angielskiego koncernu - Reckitt Benckiser Poland S.A. - dokłada wszelkich starań, aby godnie reprezentować swoją macierzystą firmę na terenie Polski.